Världsdiabetesdagen 2012

Tillsammans med Barndiabetesfonden arrangerar Bullerbyn en lysande manifestation på Världsdiabetesdagen. Vi ses 17.30 den 14 november på Sergels Torg.

Vi ber Dig ta med ett blått lysande föremål, såsom ficklampor med blått överdrag, blå glowsticks eller andra bra och ofarliga och blålysande föremål som ni kommer på, så likt färgen på den blå diabetessymbolen som möjligt.

Vi vill på detta sätt uppmärksamma allmänheten om denna allvarliga och livslånga sjukdom som drabbar många barn. På Världsdiabetesdagen, den 14 november arrangeras flera insamlings- och informations- kampanjer som syftar till att öka kunskapen om sjukdomen och samla in pengar till forskningen. Idag kan inget barn botas!

Varmt välkomna till en tyst men lysande manifestation som stöd för alla barn med diabetes typ 1 och den forskning som är livsviktig för dem.

Mer information finns i inbjudan.

Detta inlägg är publicerat i Aktiviteter, Aktuellt. Bokmärk permalänken. Både kommentarer och trackbackar är avstängda.