Cirkus Brazil Jack

Lördagen den 30 augusti var 78 stycken ”Bullerbyare” på Cirkus Brazil Jack i Tantolunden i Stockholm. Detta är ett årligen återkommande samarbete sedan många år. Från början var det 92 stycken anmälda, men 14 uteblev tyvärr av någon anledning.  Detta är tråkigt för arrangörerna och skapar en onödig administration.
Men de som kom fick se en cirkusföreställning av världsklass. Duon Leosvel & Diosmare från Kuba bjöd på poleakrobatik så man hisnade. Duon har vunnit silverclownen på den stora cirkusfestivalen i Monte Carlo. Även familjen Donnert har vunnit pris i den festivalen med sin fantastiska jokeyridning. De spanska clownerna Jose Michell lockade till många skratt. Devil Robert svarade för ett otroligt rola-rolanummer. Utöver detta bjöds bl.a. på hundar, jonglör och handstandsaktobatik.
Efter föreställningen blev det picknick i det gröna, där Göran Geson från Cirkus Brazil Jack berättade om cirkuslivet. Elenora Gustafsson, 19 år, berättade om hur är det är att ha typ 1-diabetes och representanter från Barndiabetesfonden fanns på plats och informerade om den verksamheten.

Detta inlägg är publicerat i Aktiviteter, Aktuellt. Bokmärk permalänken. Både kommentarer och trackbackar är avstängda.