Sportcamp på Kaggeholm Slott

Föräldraföreningen Bullerbyn och Barndiabetesmottagningen på Astrid Lindgrens barnsjukhus bjuder in till:

DIABETESLÄGER på Kaggeholms slott!
– Två härliga dagar för barn med diabetes och en av deras vårdnadshavare

KAGGEHOLMS SLOTT

Kaggeholms slott är ett område beläget på Helgö i Ekerö kommun strax utanför Stockholm. Området ligger naturskönt vid Mälarens strand nära natur och Mälaröarnas kulturrika omgivningar – mitt emellan kommunens två världsarv Birka-Hovgården och Drottningsholms slott.

Vi anordnar tre stycken två-dagarsläger med max 24 barn per läger och en förälder per barn.
Alla barn/ungdomar som går i grundskolan, åk 0-9, och som är inskrivna vid något av Region Stockholms sjukhus är välkomna.

Antalet anmälningar kommer avgöra vilken åldersindelning vi kommer ha men grunden bygger på:

Läger 1: 6-7 sep (mån-tis) yngsta

Läger 2: 7-8 sep (tis-ons) mellan

Läger 3: 8-9 sep (ons-tor) äldsta

Vi ber er hålla 6-9 september preliminärt bokade i era kalendrar tills ni vet om ni kommit in på något av lägren, och i så fall vilket.

Exempel på aktiviteter kan vara bad, kanot, padel, skytte/bågskytte, klättervägg, beroende på vilken åldersgrupp man åker med. Det blir även gemensamma aktiviteter då barn och föräldrar har roligt ihop.

Förutom att ha kul tillsammans, tar vi del av varandras kunskap, misstag och jämför hjälpmedel. Medan barnen har ledarledda aktiviteter har föräldrarna möjlighet att utbyta erfarenheter med varandra. Om du har någon fråga som du tycker är viktig att lyfta fram i föräldradiskussionerna meddela gärna det vid anmälan så kan vi se till att få med det i programmet. Det kan handla om pumpar, kolhydraträkning, skolan, fritiden eller hur man får barnen att ta eget ansvar. Tänk gärna igenom vad ert bästa tips är som ni vill dela med er till andra. Föräldradiskussionen blir vad vi tillsammans gör den till, se därför till att själv vara aktiv.

En av dagarna kommer personal från diabetesteamet ut till lägret för att prata med föräldrarna, berätta om nyheter och lära ut mer om diabetes.

Under hela vistelsen är respektive förälder ansvarig för sitt barns diabetesvård men ledarna på plats har diabetesvana som gör att du tryggt kan lämna ditt barn vid aktivitetstillfällena.

Vi äter i gemensam matsal och sover i 2- och 4-bädds rum, vilket innebär att två familjer ofta delar rum. WC & dusch finns i korridoren. Ta med egna sängkläder och handdukar.

Välkomna önskar;
Föräldraföreningen Bullerbyn och Barndiabetesteamet från Astrid Lindgrens Barnsjukhus samt SportCamp

Detta inlägg är publicerat i Aktuellt. Bokmärk permalänken. Både kommentarer och trackbackar är avstängda.